5 حقیقت آسان درباره عزت نفس توصیف شده عزت نفس

Wiki Article

به‌طورجدی عملکرد شغلی و یا تحصیلی را دچار اختلال می‌کند.

ما همچنین تمایل بسیار زیادی به انجام کارهایی که در آن‌ها خوب هستیم، داریم. انجام چنین کارهایی می‌تواند به افزایش عزت نفس و دادن حس خوب کمک کنند.

به طور کلی وجود عزت نفس به افراد کمک می‌کند که تصویر مثبت و ارزشمندی را در درون نسبت به خودشان ایجاد کنند.  

به این راهکارها دقت کنید و اگر سوالی داشتید در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مثلا آن افرادیکه دائما نظرات منفی و منتقدانه از اطرافیان، اعضای خانواده و دوستان دریافت می کنند، بیشتر درمعرض تجربه ی مشکلاتی هستند که بدلیل عزت نفس پایین است. بعلاوه، تفکر درونی، سن، انواع بیماری پتانسیلی، ناتوانایی ها یا محدودیت های فیزیکی و شغل شما می توانند عزت نفس شما را تحت تاثیر قرار دهند.

در این راستا مجموعه آموزشی شاهکار ذهن تاسیس گردید. آرزویمان این است که شما هم مانند هزاران دانشجوی مجموعه شاهکار ذهن به موفقیت های چشم گیر رسیده و این شعار را جهانی کنید (عاشق خودت باش و شاهکار شو)

داشتن احساس ارزشمندی و رضایت از خود به میزان عزت نفس ما بستگی دارد. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که عزت نفس یعنی چه و چگونه می‌توانید آن را افزایش داده و حفظ کنید.

البته من دید منفی نسبت به سلبریتی ها و افراد مشهور ندارم، در بین افراد سلبریتی افراد زیادی وجود دارند که بسیار قابل احترام و دارای شان و منزلت هستند و حقیقتا شایسته ی محبوبیت و شهرتی هستند که دارند. من تنها اشاره می کنم که نباید تحت تاثیر این مقایسه ها قرار کرفت. دلیل دیگر عزت نفس پایین در زنان می تواند ازدیدگاه طرحواره درمانی، وجود طرحواره ها باشد، یکی از آن طرحواره هایی می تواند ریشه ی عزت نفس پایین باشد، طرحواره نقص و شرم باشد، کسانی که طرحواره نقص و شرم دارند طبیعتا عزت نفس پائین دارند و در خود احساس ارزشمندی نمی کنند، این افراد در خانواده هایی به دنیا آمدند که یا نادیده گرفته می شدند، یا دائما با همسن و سالان و یا خواهر و برادران مقایسه می شدند و یا اینکه والدینی سختگیر و انتقادگر وعیب جو داشتند.

برای مثال اگر در مورد خودتان از جملاتی مانند «تو نمی‌توانی»، «تو بی‌عرضه هستی» و… استفاده کنید، به مرور زمان باورتان می‌شود که هیچ کاری را نمی‌توانید به درستی انجام دهید و به ثمر برسانید.

ورزش‌کردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم باعث ایجاد حس مثبت و افزایش عزت نفس در شما می‌شود.

زمانی که کودک شما احساس کند در انتخاب موارد ساده از خودش اختیار دارد، حس عزت نفس نیز در او تقویت می‌شود. برای مثال هنگام خوردن صبحانه از او بپرسید که دوست دارد شیر بخورد یا شیرکاکائو؟ یا برای خوردن میوه عصرگاهی به جای آن که به انتخاب خودتان برای او میوه آماده کنید، از کودک بپرسید که چه چیزی اينجا کليک کنيد می‌خواهد.

این بدان معناست که شما به او اهمیت می‌دهید و کارهای او را ارزشمند می‌بینید.

در واقع زمانی که بعد از انجام کاری به خودتان نمره‌‌ای معقول برای تلاش‌ می‌دهید و خود را تشویق می‌کنید، بدون شک احساس ارزشمندی‌ کرده و عزت نفس‌تان را افزایش می‌دهید.

ایجاد اضطراب، استرس، تنهایی و انزوا و افزایش احتمال افسردگی.

Report this wiki page